Szeretettel köszöntelek a Informatikai klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Informatikai klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Informatikai klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Informatikai klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Informatikai klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Informatikai klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Informatikai klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Informatikai klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A monitor: Megjelenítõ eszköz gyorsan változó vizuális információk közlésére.
A monitor vezérlését a videókártya végzi. A számítógép küld egy jelet a videóadapternek, elmondva milyen karaktert, képet, vagy grafikát kell megjeleníteni. Az adapter lefordítja a jelet olyan utasítások sorozatára, mely segítségével a monitor meg tudja jeleníteni azt.
Fajtái:
a képmegjelenítés elve szerint :
- katódsugárcsöves
- folyadékkristályos
- gázplazmás
a kép típusa szerint
- alfanumerikus
- grafikus
a színkezelés szerint
- monochrom ( fekete-fehér )
- színes
felbontás szerint
- Hercules 720*348
- CGA 320*200
- EGA 640*350
- VGA 640*480
- SVGA 1024*768
Katódsugárcsöves mükõdési elve: A televíziókban és a hagyományos számítógépes monitorokban is alkalmazott technológia, amely egy elektronsugár segítségével rajzol ki képet egy foszforeszkáló képernyõfelületre.
|
|
A mai grafikus programok igénylik a képernyõ egy-egy pontjára való rámutatást. Ezt a navigáló (kurzormozgató) billentyûk segítségével csak nagyon kényelmetlenül lehet elvégezni. Emiatt egy olyan eszközt fejlesztettek ki, amelyet a kinézeténél fogva (tenyérben elférõ forma, tetején két-három gombbal, és vékony vezetékkel csatlakozik a számítógéphez, többnyire a soros porthoz) egérnek neveztek el.
A mechanikus egér: Az egér alján süllyesztett, de a síkból kissé kiálló golyó található.
Perifériák csoportosítása:
Háttértárolók:
a.) Mágneses elven mûködõ háttértárolók (floppy, dat)
b.) Digitális elven mûködõ adattárolók (winchester, cd, dvd)
Alaplapra csatlakozó belsõ vezérlõ eszközök:
a.) Videokártyák
b.) Hangkártyák
c.) Tuner-kártyák
d.) Hálózati kártyák
e.) Külsõ perifériák:
a.) Monitorok
b.) Egerek
c.) Nyomtatók
d.) Szkenner
Monitorok:
a.) Képcsöves monitorok
b.) Folyadékkristályos (LCD) monitorok
Nyomtatók:
a.) Mátrixnyomtatók
b.) Tintasugaras nyomtatók
c.) Lézernyomtatók
d.) Szublimációs nyomtatók
Billentyûzet, egér:
a.) Szabványos 105 gombos billentyûzetek
b.) Eltérõ billentyûzetek
c.) Szabványos görgõs egerek
d.) Rádiós, vagy infrás egerek
Egyéb perifériák:
- Szkennerek, plotterek, midibillentyûzetek, videó átalakítók, stb.
Számítógép: Ebben találhatók meg a feladatok elvégzésére alkalmas elektronikus eszközök, háttértárolók, memória, alaplap, processzor, információszállító bus-ok, tápegység, kábelek, ventillátorok.
Monitor: adatmegjelenítõ eszköz, párbeszédes egységnek is hívják. Különbözõ típusai például a képmegjelenítés módjában, a felbontásban, a képpont méretében (pixel), a megjeleníthetõ színek számában térnek el.
Billentyûzet: A számítógépbe való adatbevitelért, parancskiadásért felelõs eszköz.
A bit az informatikában, információelméletben az információ legkisebb egységét jelöli. Hétköznapi példával élve ez nem más, mint egy eldöntendõ kérdésre adott válasz: vagy igen, vagy nem. Az informatikában ezt az 1 és a 0 számjegyekkel jelölik. (A binary digit jelentése bináris számjegy).
Amiért a számítógépek pontosan tudnak mûködni, az annak köszönhetõ, hogy egy bitnek a két állapota (0 és 1) elektronikailag élesen megkülönböztethetõ egymástól.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu